bullerbyn sommar

Jag och syster har kännt oss som Lisa och Anna i bullerbyn när dom går och handlar men hela tiden får vända för att dem glömt någonting. Så har vi irrat fram och tillbaks med ärenden åt oss och morfar och mamma och i slutändan glömde vi ändå havregryn och vanilj socker.

 

Annars har vi tvättat, syrran har klippt gräset hos morfar, laggt en ny beställning på smyckesverkstan, handlat och lämnat tillbaks. Men mitt i allt var vi så hungriga att vi han med varsin glass på ica maxi parkeringen.

 

Har börjat läsa en ny kapitel bok för barnen som godnatt saga ’’Opp å hoppa Morfar Prosten’’ en härligt rolig bok som vi hade på bok band när vi var små och den går hem nu med. Så nu är natt rutinen kissa, på med pejamas, leta efter tandborsten som Agnes gömt på fågel, fisk eller mittemellan och när den är hittad och tänderna är borstade så läser jag ett kapitel. Det går bra och dom är så söta mina älskade syskonbarn.

 

Sen på kvällen dricker vi te och pysslar, igår virkade jag och idag blev det lite med smycket och sen ett parti bissmark.

 

Jusst nu är vi 6 personer här ute 3 vuxna och 3 barn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback