upp och ner, ner och upp

Upp och ner, Hit och dit, In och ut
Här far man som en vante fram och tillbaks
Är aldrig framme, är alltid på väg
Är aldrig hemma, är alltid borta
vart finns mitt hemma?


Vaknar väll vid halv 7 tiden på fredag morgonen och inser snart att de inte går att ta sig till jobbet, ett par desperata samtal senare får jag ringa jobbet som självklart förstår då både lärare och barn sitter fast hemma på olika håll.
Kunde ju somnat om då men de kunde jag så klar inte så jag gick och la mig i badet istället.

Vid 6 tiden då SL's hemsida utlovade at bussen skulle vara igång igen gick jag ner till hållplatsen. Där står en gubbe som har väntat på bussen i en timme. Pallade inte så knallade ner i kylan mitt på bilvägen mot nästa buss hållplats, efter mycke om och men och krångel kommer jag slutligen på bussen och kan ta mig in till TC där syrran står och väntar, vi tar pendeln hem till päronen. En härlig resa i sardinlådan med både skratt, romantik och vardags spänning. Hos mor och far bjöds det på smörgås tårta och röd vin följt av ett parti Hollywood. Jag vann! Somnade i gäst soffan relativt snabbt efter veckans alla bravader.

Lördagen var det 40 års fest för Faster i Vesterås. Många skratt med mina älskade och trötta systrar. Efter detta kalas där det bjöds på bla. otroligt goda hem lagade muffins vart det att fara upp till Falun och min kära Morfar. En kanna te i gott sällskap.

Söndagen flyttade jag och mamsen saker åt Morfar, lagade mat och drack te innan vi åkte tillbaks till sthlm. I Sthlm bjöds det på en galen spelning på strand med fri jazz, var i chock när jag kom därifrån och det kunnde bara botas med en samboca-bailys. Sen satt jag och frös i väntan på bussen innan jag kom hem och kröp till kojs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback