stanna båten, jag måste spy

Kryssningen ja.
Det vart kaos efter att jag loggade senast. Vi hade bestämt att vi skulle mötas på centralen strax innan 6 allihopa. Så jag tog bussen till stationen för att hoppa på pendeln som skulle ta mig dit till 17.47 känndes bra dock insåg jag på bussen jag jag glömt mina namn papper villket gjorde att jag kännde mig lite illa till mods då jag fortfarande inte tagit mig i kragen för att gå ner och införskaffa ett nytt legg. Väl framme vid stationen slår de mig i ansiket alla tåg är 30 minuter försenade. Fick panik innan jag såg att tåget som skulle åka innan mitt tåg inte hade åkt än och med snabb uträkning skulle de göra att jag var framme kl 6 istället för tio i. Men tåget kom aldrig och paniken steg, efter en väldigt lång väntan kom ändå pendel och jag hoppade på den. Men den stannade på flera ställen. Bella, Emma och Aisha bestämmde sig för att åka i förväg och checka in eftersom in checkningen skulle ske innan kl 7. Matilda väntade på mig. När jag nästan var framme var klockan halv 7 och Matilda medelar att en 'olycka' har gjort att röda linjen inte går för tillfället, faktisk var hela den perongen avstängd så vi rusar ut för att få tag på en taxi, vilket alla andra också gör, vi ställer oss på andra sidan gatan och lyckas vinka in en taxi som faktiskt tar oss till värtahamnen i tid, vi kommer fram några minuter innan 7 och hinner där med med allt, taxi räkningen ska dock skickas till SL.

Efter allt detta kaos kommer vi alltså på båten, går till våra hytter och slänger in våra saker, promenerar till den rök tillåtna baren(?)/kluben(?) för att varva ner och röka helt enkelt, sen drar vi till tax freen och inhandlar
förkröks drickan. Och därefter börjar vi fixa iordning oss inför kvällen, Bella och Emma kommer ner till våran hytt också, vi spelar lite öl spel och sprayar massor med hårspray, dricker upp och beger oss sedan ut.

Kvällen bjuder på de ena och de andra, mycket (rättare sagt bara) gratis drinkar hela kvällen och massor med nya människor. Detaljer får ni inga, det var en 'you hade to be there'. Men höll igång hela kvällen/natten/morgonen och klockan 12 när Bella och Emma vaknade upp och kom knatandes till oss så var jag fortfarande dragen, väldigt dragen. Men efter vi satt i oss varsnin sketen ost fralla började fyllan slå över till en baks smälla och baksmälla på båten var inte okej, blev bjuden på en kopp kaffe (för att jag alltid lyckas) och Matilda drog sig en återställare. 

När jag vilat lite och fått i mig en barocca(?) så beställde jag och Emma in varsin Moijto(?), då var de dax igen. Vi satt på baren(?)/klubben(?) nästan till de var dax att stiga av. En kryssning vi nog alla sent ska glömma ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback