men att stanna känns så rätt

så tidigt på morgonen att det fortfarande var natt för somliga rullades man upp för att sätta sig i bilen och börja färden ner mot tre dagar utan sömn, ordentlig mat och dusch men fulla med skratt som bara blir fler och fler i tackt med att klockan paserar midnatt och solen än en gång stiger. Ner till staden där alla rensar fisk och tar mysiga promenader längs avenyn. Där Pa Dembo Touray släpper in 6 mål och tre polis bilar hinner ikapp killarna som springer gatan ner. I denna stad långt borta ifrån små stads kaoset och problemen glömde jag något i dina händer. Obehaglit medveten om detta faktum försöker ändå att dölja det men det är så brutalt slaget i mitt ansikte när tårarna faller ner för mina krinder i blotta tanken.

i tre dagar fulla med skratt. Där blev jag en robot och sköt bybor, där avslöjade jag hemligeter för främmlingar och lisstade ut ett självmord. Jag vred på kugg hjul och vände på brickor. Och på nätterna hängdes jag av mina vänner för min tystnad. Där blickar möttes och fingrar flätades ihop. Där låg jag på golvet i en sal där alla snarkade där drack jag Jolt cola och föråt mig på mentos.

i en stad där solen sken på två människor som förlorade sig i varandra där gräset växte grönt. i en stad där solen sken på två männiksor som aldrig tröttnar på att i hemlighet testa nya vägar. där solen sken på två männiksor som aldrig tröttnar på att träffas i staden där sken solen på två männsikor som börjar tröttna på att säja hej då. Där skratten blandas med gråten när jag i hemlighet vill ta stora ord i min mun.

Kommentarer
Postat av: Anonym

<3

Jag vet inte vad jag skall skriva.. Tårarna rinner..

<3

2009-04-14 @ 15:29:47
Postat av: Tobias

(Mitt inlägg ovan/under, hur det nu landar)

Anyway, jag saknar ihjäl dig. Jag räknar dagarna.

2009-04-14 @ 15:31:21
Postat av: Tonårsliv by Leonora

Hoppas du får en härlig dag :)

allt väl?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback