När jag ändå är ensam, ja vad spelar jag för roll

Folk försökte fly med luftbalonger, rutchkanor och tunlar, pluggar på en tid där människor och soldater stod och såg på när folk förblödde. En tid som känns så långt bort men faktum är att muren revs inte helt  förrns samma år som jag föddes. Prov på berlin muren imårgon. Av allt som hände under 1900-talet så väljer min grupp berlinmuren. Spice girls hade ju varit roligare, men det är ju min åsikt. För att sedan bevisa transversalsattser. Koppla bort i en tolkning av en midsommarnatts dröm som skänkte likväl skratt som gråt. För att återvända till DDR's dagar. Stress kollaps och lönespecifikation, samt att mitt älskade AIK ligger etta i allsvenskan. Detta har min torsdag bjudigt på.

Kommentarer
Postat av: kakan

fast året för rivningen som man bör komma ihåg är väl ändå 1989 :)

2009-04-27 @ 13:43:55
Postat av: Pyret

Jo fast det var ju ejentligen så att i november 1989 bestämde man att den skulle rivar, sommaren 1990 började man med rivnigen och inte förrns i november 1991 var det klart :P

Postat av: Louise

men det officiella året för rivningen var -89, -91 var året som Tyskland enades på nytt. Och om man ska se det så, så står ju faktiskt delar av muren kvar än idag så i så fall pågår rivningen än.

2009-05-02 @ 00:31:37
URL: http://empress.blogg.se/
Postat av: BoNiiiTa

Hej jag vet inte hur jag kom in på din blogg, men du bor i Enköping va ? Bor också där i alla fall..



ville lämna spår efter mig.. kram

2009-05-02 @ 02:34:12
URL: http://isabelhernandez.blogg.se/
Postat av: Tobias

Jag håller med alla andra folk. Även ifall det inte var klart -91 så anses -89 vara året berlin-muren föll. Dvs, då JAG föddes ;)

2009-05-03 @ 19:07:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback