in the darkesst hours of the lonley nights

Mörkret har fallit över staden, tystnaden rör vid allt, katterna snosar sött i sängen. Men jag är vaken och ensam igen. Tomheten och tystanden grep mig för någon timme sedan och dem blir större i tackt med att sekund pekaren tickar. Jag vet ju att det inte är långt kvar nu, snart är jag inte ensam mer, snart är dom här, snart kommer dom hem. Ändå blir pankiken större, sova är inte att prata om, vem kan sova nu? Klockan slog nyss 00:01, går och kollar vid dörren igen. Även om jag visste att ingen skulle skulle vara där blev jag ändå besviken över att inte se dom i nyckelhålet. Katterna har slutat snosa nu och roar sig istället med att jaga varandra runt i lägenheten. Ska tända ännu en ciggaret, det hjälper att hålla lugnet nere även om det är ett dödligt tidsfördriv. Jag kan inte hjälpa det ciggareterna har denna gången märket Corner eftersom jag försöker tänka ekonomiskt och mina vanliga konumtion av röda marlboro har blivit alldeles för dyrt. Och detta är vad en ungdom gör en lördag kväll under sitt sommar lov. Inget häldeserikt lov måste jag tillägga dock är detta nog helt mitt eget fel. Jag ville göra så mycket, jag ville resa överallt, jag ville jobba på ett riktigt jobb. Och någonstans mitt i allt detta så tappade jag bort saker som ekonomi och planering och ingenting blev av. Klockan går så långsamt 00:10 är hon nu, jag vill inte sluta skriva för då vet jag att jag måste sysselsätta mig med någonting annat, Kommer dröja ännu ett par timmar innan dom är hemma och besvikelsen har planterat sig i min mage och tårarna vill börja falla men jag låter dom inte, säjer åt mig själv att jag faktiskt kan göra vad jag vill, jag har en dator, en tv och en hel lägenhet till mitt förfogande. Även om tv inte vill fungera och jag är rädd att datorn ska överhättas och stänga av sig eftersom jag inte kan lösenordet. Jag skulle vilja ringa någon men vet inte vem, vem har tid och ork att prata nu i dessa små timmar. Får återgå till det sissta avsnittet av Greys Anatomy som finns på den andra datorn.

Kommentarer
Postat av: kakan

Lilla gumman då! Jag är i stort sett alltid vaken efter 00.00 prova att ringa nån gång vettja, fast du får förstås gärna ringa före det också! :) //Kakan, din egen nattmacka

2008-07-07 @ 08:55:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback