I don't wanna' sleep, I don't wanna' dream 'cause my dreams don't comfort me

17 / 7
Mitt ute i ingenstans i en röd målad stuga mitt i natten.
Ja här sitter jag nu och kan för mitt liv inte sova. Jag hör hur tåget kommer, hur många gånger det än gör det så vänjer man sig faktiskt inte vid bullret. Klockan är 03:33 och batterierna på mobilen dog för ungefär en timme sedan. Ljud boken jag lyssar på ''i en annan del av bromma'' av Martina Haag har också tagit slut. Filmen jag tog ut har jag också tittat på. Men ingenting fick mig att somna.  Tåget har åkt förbi nu, så det ända som hörs ljudet från datorn och lite regn stänk på taket. Det börjar bli ljust ute, solen har inte gått upp men himmlen är kallt blå och det är dimma längs sjön.
Gick ut för att kissa och röka en ciggaret, i hopp om att jag skulle kunna somna efter det. Klockan är 03:37 och jag vet att jag måste sova, kanske är det jusst det som gör att det inte går. Paniken för att mobilen är död och att jag inte går att nås är skrämmande stor, jag kan ju för min del inte häller nå någon ändå bär jag runt mobilen i handen som att den skulle vara igång och skulle kunna ringa när som hällst. Villken hopplös slav man är till sin mobiltelefon. Jag börjar bli hungring också, var ju faktiskt 8 timmar sedan jag åt någonting. Och allt te drickande sent på kvällarna gör det väll inte bättre. Klockan är nu 03:41 och jag måste sova. Men allting är fel. Sängen är skrämmande stor att sova i ensam. Rummet är både för kallt och för varmt på samma gång och desstå mer jag tänker på det desstå större blir hungern. Inte ett dugg trött är jag, fasst än jag stått och slipat en vägg halva dagen, jo ni förstår man måste slipa bort den fula plast färgen för att den riktiga falu röd färgen ska fästa på väggen. Helt onödigtvetande för dig som aldrig kommer måla ett hus med falu röd färg i hela ditt liv, men har du bott här uppe i dalarna så vet du att dom flästa husen just är röda med vita knutar, precis som i en saga eller en barn film som utspelar sig för länge sedan. Jag har bara fyra olika saker att titta på på min dator, det är:
1. En serie som jag redan sätt alla avsnitt på mins en gång förmodligen 2 eller 3 (Eureka s1 och 2 eller Secret diary if a callgirl)
2. En dans film som jag också redan sätt fast minst 3 gånger förmobligen många fler (Honey eller Step up 1 eller 2)
3. En disney film som jag faktiskt nu tittat igenom alliopa, eller.. vänta ska kolla... nej hade faktiskt några kvar men har förtillfället fått nog av dessa 90 minuter långa teknade filmer med en sång var 5 minut.
4. Blade 1 som jag inte sätt men hur bra känns dt att försöka somna till en action vampyr film? kanske inte..

that's it, men alternativet, alltså att stänga av datorn och försöka somna av mig själv känns inte häller speciellt lyckat eftersom jag faktiskt inte är trött. jag kan försöka intala mig själv att jag är det, få se här ''jag är trött, jag vill sova, jag är trött, jättetrött'' Nja trodde väll inte det... 03:55 känns ju inte som en tid ejentligen med tänke på vanliga vanor men man måste få mycket sömn här för att orka med vi är jusst nu 18 personer här ute i sommar stugan så dagarna blir ganska så på frästande, mycket liv och håll igång. Tänk dig själv att vara 18 perosner vid matbordet till lunch och middag? ingen barn lek direkt, och det blir inte mycket tysta stunder, jag menar inte att detta är jätte hämskt men lite påfrästande är det allt. 04:02 överväger att sätta igång Honey i alla fall..  04:04 det blev ''The Great Mouse Detective'' ska kolla om det funkar så, Caio så länge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback