Then live the rest of our life but not together

För ett år sen var jag omringad av vänner, folk som betyde mycket för mig. Hade alltid någonting att göra, det var alltid nån som vill göra nånting, nästan så att man inte hängde med på allt. Men vart står jag nu? Jag vet inte när senast som nån ringde mig och frågade om jag vill göra nånting. Jag vet att många vänner gått förlorade till allt i från droger till flytt och att hålla kontakten är inte alltid lätt men varför känns det som att jag nu inte har några vänner kvar? För dom jag vill kalla mina vänner hör inte riktigt av sig. Och jag har försökt, dom känner säkert att dom också har försökt men, allting har väll runnit ut i sanden. Så jag ska nu vara en sån där som bara har pojkvänn och en kompis, eller? För när har jag tid att skaffa nya vänner? och vart ska jag hitta dom? Går man på fester är dt bara samma människor där. Det är ju inte som att man kan gå ut på krogen och träffa folk. Och om folk nu läser det här så blir väll komentarerna antingen ''men jag är din vän'' men granska dig själv innan du skriver det, när va senaste du hörde av dig och frågade om vi skulle hitta på nånting? annars blir dom väll ''men sluta grina och gå ut och skaffa nya vänner'' men vart då? Om det vore så jävl* enkelt så skulle jag väll gjort det för länge sen. Gammal vänskap går inte alltid att plocka upp om man inte träffats på ett år, folk förändras och man kanske vill att det ska fungera men oftast så har man växt ifrån varandra. Så nu kommer en väldigt ensam vecka..

I feel as if I'm wasted and I'm wastin' everyday

Kommentarer
Postat av: magdalena

Mina känslor i ett nötskal. :/
På kunskap gjorde vi alltid saker. nu finns det i princp bara jag och Agnes kvar... Och hur ofta träffas vi? :( jag är beroende av Joacim

Postat av: Jimmy

Frågan är väl inte hur många vänner man har? ^o) utan snarare kvaliten på dem?

gamla ordspråket kvalite före kvantitet? tycker du ska ransaka dig själv för att få fram vad som egentligen betyder något.. handlar det om att ha en massa "vänner" och supa med.. lr handlar det om att ha ett handfå som verkligen verkligen finns där?

jag har gjort mitt val i den frågan.. och jag har min handsfå

2008-04-13 @ 11:09:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback