it's wrong then it's right

Helgen del 1 Barnvakt
Fredag stundar då snabbt, endast lektion från kl 10 - 12 väldigt värdelöst, sen fick jag lov att sitta vid datorn i skolan och fördriva tiden i ett par timmar. Med vissa miss öden som en bil som fick motorstopp så kom jag ändå fram till min systers hus, dock var ingen hemma. Blev lite förvånad över att jag kom ihåg vägen till dagiset fast jag bara gått dit en gång men precis utanför dagis möter jag Baltsar och mina syskonbarn, Loke i vagnen, Nova på spark cykel och Tudor med en ljugar/ret loppa. Så hem till fam Häggberg där jag och tudor sorterade upp dinoraurier i årdning på hur många horn/taggar dom hade. Efter en stund kom Karin hem och det bjöds på darktaggs makaroner med tomat sås. När Baltsar och Karin gått så var leken i full gång, 
Nova byggde en bro av alla kuddar i soffan hon fick lov att hämta sina egna kuddar också för att det skulle räcka. Tudor fick visa sin star wors lego gubbe i tv spelet med att spela i 15 minuter. Sendan ville Loke leka med det rosa svärdet och då ville Tudor leka med sina laser svärd och ja dom kunde fäktas med varandra med övervakning då Loke och Tudors fäkting skills är ganska olika ;) 

Sen lekte dom alla tre ett tag medans jag plockade undan efter middan, Nova var en prinsessa som hade blivit instängd i ett torn (soffan) av den elaka Tudor, sen skillde sig leken lite då Nova ville att Loke skulle vara god medans Tudor menade på att Loke var ond. Även Bestämde sig Tudor för att Nova inte kunde röra sig utanför soffan eftersom allt annat var laser och det skulle precis spåra ur då dom inte kunde komma överens om reglerna för leken då klockan blev halv 8 och Lokes välling stod redo i micron, Tudor slängde på sig in pejamas själv och borstade även tänderna själv medans jag fick jaga Nova ett tag innan vi kunde komma överäns om att den rosa pejamasen var ju så snygg så hon bara måste ha på sig den. Så läste vi en saga, som inte var en saga utan en kok bok för små häxor men Tudor ville absolut att vi skulle läsa den och dom andra klagade inte. Sen blev det lite jobbigare när Nova skulle trottsa att borsta tänderna, inte speciellt länge då jag lyckades övertyga henne om att desstå snabbare hon somnar desstå snabbare blir det Lördag och då får man äta godis. Då fick jag borsta tänderna på henne. Och när det var Lokes tur så stod han snällt på toalett locket och gapade stort, så försökte han spotta mindre lyckat men han ville iallafall göra det precis som sina store syskon :)

När jag la ner honom i sängen så protesterade han ingenting, jag fick sjunga När trollmor han laggt sina 11 små troll och lilla snigel. Och sen var dom mer eller mindre tysta, Nova ville att jag skulle lägga över täcket på hennes ben men annars så var det ingenting. 20.20 kollade jag till dom sissta gången då det var helt knäpp tyst. Mysigt :)

Fast då blev det lite ensamt, kollade på Idol och början på Pirets of the Carebian. Sedan kom Karin och Batsar hem, pratade lite i all hast om hur både deras och min kväll hade varit innan jag begav mig till Zinken där Nikol stod och väntade på mig, så väntade vi in först Henke och sedan S så drog vi upp till Henke. S deckade, Nikol och Henke pratade och jag lyssnade fram till ungefär 3 då vi gick hem till Nikol.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback