a true movie lover confess

som en true sucker för serier så har jag nu på dryga 48 timmar slukat hela sesong 1 av Gossip Girl, vad ska jag säja, jag älskar serier. Gossip girl är då baserat på Cecily von Ziegesar's böcker med samma namn (eller ah första boken heter det och sen finns det 11 böcker till i samma serie) som handlar om livet för ungdommarna som bor vid The Upper East Side av New York (alltså svin rika bortskämmda brats). Serien börjar med att Serena van der Woodsen (deras föredetta It-girl) kommer tillbaka efter ett halvår år på internat och eftersom hon lämnat alla utan ett ända litet hejdå så är stämmningen inte den bästa, sen när alla hemligheter är avslöjade blir inte saken bättre. Ja serien är full med skvaller, sex, intriger och ja.. you name it. Finns en hel del familje intriger med i bilden också, allt är inte så perfekt som det ska se ut att vara. En riktigt tjejig serie är detta, så om du är en riktig girli-girl så är den lätt värd att se :) Sitter och väntar på att s 2 ska börja sändas.

Jusst nu har jag ju även sesong 1 av Hot Shots, men den ser jag på med pimen så då tar det lite längre tid :P denna är också full med sex och intriger men är lite mer grabbig eftersom det är 4 men vi följer. Hemma har vi köpt How I Met Your Mother s 1 så den är också in the making så att säja.

Om ni annars vill ha lite tips på serier så här är några av dom jag sett på senaste ;
Eureka s1 & 2 (Värd att se men bara EN gång, har fått se om den då jag kom före pimen och det var inte kul, men såg jusst att s 3 börjat sändas och Ja, jag ska ta hem den också
Secret Diary of a Call Girl s 1 (Den såg jag och pimen ut på en kväll tror jag, vi kunde inte sluta. Har faktisk kvar den på datorn eftersom jag fått stänga order av pimen att inte ta bort den)
Coupling s1, 2, 3 & 4 (favorit i repris redan sätt den förut men den är ju så grymt bra, men den hoppas jag redan att ni alla har sätt)
Drawn Together s 1 & 2 (Har ni inte sätt ett avsnitt så gör det, det är så roligt. Den är teknad men vem kan motstå den totalt misslyckade super hjälten Captain Hero eller den pryda prinsesssan Princess Clara eller någon av dom andra i huset)
Gilmore Girls s 4, 5 & 6 (även detta en ganska tjejig serie men är skön att slappna av till. Och har ju bara en och en halv sesong kvar innan jag sätt dom alla)
Reaper s 1 (Åh så störrt skön helt klart värd att se. Gör det bara, gör dt)


Kommentarer
Postat av: Towa

åh pyret lite sött då

Postat av: Towa

Tack sötnos, jag hittade dig genom bloggportalen då du skrivit ditt inlägg och pingat det antagligen för det låg på nya inlägg :) alltid kul att läsa nya bloggar =) Ha en fin kväll, puss och kram

2008-08-14 @ 21:42:36
URL: http://www.towalindberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback