we could laugh and play, living for the day, worries far away

Har haft en totalt full späckad helg så inte haft någon tid alls att skriva, men nu har jag lite tid så ska väll skriva av mig.

Efter skolan i fredags gick jag upp till Pimens skola så satt vi där och kollade på grejer han skulle köpa från Ikea, sen åkte vi hem till Robin och spelade lite Wii sen kom Joanna och då åkte vi till Ikea och handlade ett helt sätt till Pimens ''nya'' rum. Sen hem till pimen (nu på landet alltså) så satte pojkarna ihop allting medans jag och Joanna låg framför tv'n och kollade på lite allt möjligt bla. Sing a long. Så blev väll klockan lite för mycket så vi fick lov att äta middag på donken. Efter det åkte vi till Joannas mosters lägenhet och kollade på film, så somnade vi alla fyra där (något sent men ändå).

Dagen där på blev det ner till Bowling hallen i Enköping så körde vi två serier, och (okej jag är otroligt stolt nu men jag får vara det) Jag vann den första serien xD. Sen åt vi middag på Ricos, efter det blev det o'lerys för att kolla på AIK - Trelleborg. Innan matchen började bestämde vi oss för att vi skulle gå på bio i uppsala på kvällen, Jag och Joanna ville se Mamma Mia! men killarna vägrade så tillslut bestämde vi oss för skräck filmen Barnhemmet. Efter första målet så omlokaliserade vi oss hem till mig istället så att jag fick duscha (för er som är intresserade kan jag tyvärr medela att vi förlorade med 2-0). Så åkte vi till Uppsala och spelade ännu mer bowling (så där sen 4-5 serier till). Sen rörde vi oss ner på stan för att gå på bion. Filmen börjar med några barn som leker och pratar på Spanska så pimen läser först för mig tills vi inser att dom aldrig börjar prata engelska utan bara pratar spanska, då smyger vi ut för att kolla om det står något på afiseringen om att den är på spanska men det gör det inte. Så vi frågar en av dom som arbetar som stolt svarar att jo den är på spanska men den är svenskt textad, han blev inte lika stolt när vi förklarade att det inte var någon tröst eftersom jag inte kunde läsa. Det är tur att do mhar så bra servic att vi fic byta våra biljetter mot en annan film, som gick samtidigt det var the darknight som redan börjat eller Mamma Mia! som började om en kvart. Så ja ni kanske förstog att det blev Mamma Mia! i alla fall då xD men tur var det för den var så jeffla bra, det tyckte pimen med. Klart att den inte varit någonting utan ABBA's musik eftersom det var det som gjorde hela filmen men vi alla ville direkt ha den när vi kom hem. Så blev det mer äventyr för när vi skulle hämta bilen i parkeringshsuet så kom vi inte in, efter ett tag såg vi en skylt som sa att parkeringshuset stängt klockan 22:00. Vi var ganska rädda då eftersom sissta stads bussen precis gått. men ganska skakis gick vi in på hotelet bröve som förklarade att vi bara kunde gå in i deras trapp hus och ta hissen ner till parkerings huset. Ganska lättade vi blev då. Vi blev ändå kvar i uppsala, vi trängde in oss alla fyra i Joannas lilla rum.

Kan ju säja att efter denna händelserika helg så har jag blåmärke mellan tummen och pekfingret pga allt bowling spelande, ont i ryggen pga alla konstiga sängar och massor med ABBA låtar på hjärnan.

Idag blev så har vi ju faktiskt gjort saker också, Pimen köpte min favorit dricka på willys, så åt vi middag på Milano tillsammans med Robin, Joanna och Fredde, sedan spelade vi GH resten av kvällen, har inte vågat skriva det än men det är faktiskt så att jag nu mera spelar på Hard XD

Tack Pimen, Joanna och Robin för denna helg tillsammans <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback