first day of tomorrow

Första dagen i skolan idag då, få in rutinerna igen:
07:00 - Upp, borsta tänderna och på med kläder
07:15 - Gå hemmifrån för att inte missa tåget
07:40 (Fast nu tydligen 07:44 för dom har bytt tider) - Tåget till Stockholm C.
08:23 - Inne på T-centralen, ner till Tuben
- Ta Tuben till Gullmarsplan (ca 10-15 minuter)
- Ta Tvärbanan till Mårtensdal
09:00 - Skolan Börjar


Men Starten var mjuk, började med att musik lärarna hade framträdande i Arenan inför alla. Sen fick vi veta vart vi skulle inför jubel och buandes beroende på villken våning man fick :P Vi fick botten våning (= BRA) Så fick vi en ny sal vi skulle gå till (våning 2) Fick våra SL kort och för att få reda på våran mentor och basgrupp fick vi gå till paln 6 (fast i det andra huset villket betyder att man får åka hur mycket hiss man vill). Har någon Åke som mentor (ingen riktig koll på vem det nu var, han är ny), Och basgruppen var.. hum.. ah Cornelia i alla fall, ES-2b :P

Efter detta runt springandes så var vi klara för dagen, klockan var väll si så där runt 10, så vi väntade till 11 då matsalen öppnade. Maten var ätlig men ej så pass ätlig att man klarade av att äta sig mätt på den så jag och lilla Cornelia drog till t-centralen, köpte varsin Chai Latte, en kaka och en macka. Underbart fika då vi kunde prata av oss om allt som händer runt oss. Mysigt också :)

Klockan 14:07 satte jag mig på tåget tillbaks till Enköping, Pimen hämtade upp mig eftersom det spö regnade, jag menar det himlen hade bara öppnat sig. Så upp till lägenheten spela lite GH, sen ville sockret till Godis Gallerian och tillslut lyckades hon övertala Pimen om att följa med så vi köpte också en påse :) Men en ny godis påse drog vi ut på landet till Pimen föräldrar för att äta middag. Vi Kollade även på Bob the Butler :P  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback