Passion

Musik är en drog och jag är beroende. Att få tag på saker där man får brinna ett tag är svårt som musik beroende det måste bli mer och mer, Jag sjöng innan jag kunde prata, Jag har sjungit hemma framför spegeln lika ofta som på en scen, jag har sjungit i kör och solo ännda sen jag var 5 år, Jag kommer aldrig sluta sjunga. När jag var 9 började jag spela tvär flöt och gjorde det i 4 år. Jag dansade innan jag kunnde gå, Jag har började med folkdans sen ballet och sen gick det bara utför och nu har jag dansat Street-Jazz i snart 4 år och tro mej jag kommar aldrig sluta dansa. Det finns ingenting som slår kännslan precis är du går ut på scenen, om du ska sjunga är kännslan underbar om du ska dansa är det magiskt. När jag dansar brinner jag, när jag dansar är jaf fri, i den stunnden släpper jag allt annat och det ända som existerar är musiken.


Att höra musik och sitta still går inte att använda i samma mening för det är omöjligt. Du behöver inte röra dej mycket, att stampa i takt eller gunga med huvet kan räcka ända tills du kommer till det stycket i musiken där du inte vet om du ska skratta eller gråta, där din mage fylls med fjärilar och du bara önskar att ditt liv var en musikal så att ingen skulle bry sej om du brast ut i sång och började sansa på bordet, nej tvärtt om dom skulle stämma in och livet skulle vara perfekt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback