När jag var liten ...

Och när jag var liten och problemen inte fanns, När jag var liten och fri, när jag var liten och maten fortfarade smakade gott. När Fanna kiosken fortfarade fanns, och det som nu kallas för Nikis pizzeria var en vanlig affär där man handlade mjölk och bröd. Då vi hade ''clock'' i Enköping och det inte fanns någon cykel hjälms lag. När jag var liten då man fortfarade kunnde köpa cigg i 10 pack och Marabo mjölk choklad bara fanns i tre olika smaker. När jag var liten fick barn fortfarande vara barn nu ska man växa upp så otroligt fort. liten
Nu ska man springa runt i kort kort, string och puch up i 10 års åldern, tagit sin första fylla, börjat röka och blivit av med oskullden innan 14. Testat knark, rymt hemmifrån och fått sitt hjärtta krossat innan 16.
Men man ska fortfarande vara så stor och veta precis hur man ska hantera allt utan problem. Mamma och Pappa är dumma i huvet och ingen förstår hur man känner, i skolan går det skit för du är aldrig där och ditt rum är fullt med snodda grejer från H&M, tonnåringarna idag har så stora krav på sig.

Jag kan ju inte säja att jag är stor, jag är fortfarade ett barn och jag vet absolut inte hur jag ska hantera det mästa som kastas på mig, att behöva växa upp snabbt är inte kul, när växte man ifrån bolibompa och att gå påsk kärring? När slutade man ha kalas med fiskedam och tårta? jag ska hitta mitt innre barn och börja leva livet igen som jag borde gjort för länge sen.

Barn ska alltid få vara barn

Kommentarer
Postat av: Viktor

fav va vettigt. barn är inte omogna vuxna - vuxna är trasiga barn.

Postat av: tilde

vi kommer alltid vara barn du och jag moa <3 älskar dig <3

2007-04-14 @ 18:36:56
Postat av: lillmadde

Total rätt moa!!

2007-04-20 @ 15:27:57
URL: http://picky1.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback