Stockholm, barn och söndags middag

Begravd i oinförskaffad kurs literatur och texter om vart barn leker.

Denna helg har bara handlat om barn.

I Lördags åkte jag sent till stockholm för att natta mina syskonbarn. Syrran och hennes 'man' smet ut på konsär i nacka. Välbehövt roande för trebarns föreldrar tycker jag. Alla tre barnen somnade så sött. Nästan lite oförskämt snabbt också. Kvar vart jag dränkt i ett berg av texter och ljud böcker. När jag somnade i soffan med överstryknings pennan i handen kännde jag att de nog var dax att ge upp. Bäddade i orning min säng och kröp till kojs förmodligen bara några minuter innan syrran kom hem. Dagen där på väktes jag kl 7 av att en liten kille skulle ha sina gula skjorts ifrån sin garderåb. Söt är han den där Loke. Somnade om från och till tills jag bestämde mig för att kliva upp vid 12 tiden. Och så blev jag kvar där hela dagen i läxläsnigen, te drickandet, fikat, politiken, ler skapandet och allt annat som hör till en lat mysig söndag. Och man kan knapast tacka nej när man bjuds på en fin och mysig söndags middag, med levande ljus, vin och paprika dekorationer på talriken. Så därifrån kom jag inte förrns vid 9 tiden då jag i mörkret knatade ut till tuben för att åka hem till mamma och pappa.

Nu sitter jag här, har sökt massa linjer och kurser till våren och ska snart packa några flytt kartonger till innan det är dax att krypa ner till en mysig sprakande VHS film.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback