Supercupen, Trippeln

Då var de dax då i lite hetts eftersom jag försov mig på morgonen fick jag åka till matchen utan både aik halsduk och sm-guld tröjan. Men de gick en då, på ett snor kallt norra stå med den pinsamma publik siffran på 2534 personer (dock är de publik rekord för Supercupen) tog vi såklart hem även denna titel och har därför tatt allt man kan ta. Det må vara så att 2lax9 är över men de hindrar oss inte från att glänsa och vinna 'trippeln'. Jo jag stog där, togen AIK'are som jag är, i 'midvintern' frös som ett djur och hungrig också, men även när vi bara är 2500 pers på Råsunda så är jag en av dom. Black at heart <3

De var alltså AIK som sålt av större delen av guld laget emot IFK Göteborg som har hela sin trupp kvar, ejentligen borde dom inte fått spela matchen eftersom Supercupen ska gå emellan Cup vinnaren och Allsvenska vinnaren och de var ju AIK båda två. Markus Strömbergsson måste vaknat upp på fel sida eller fått en smäll i huvet då han blåste sönder hela matchen, delade ut 8 gula kort och näsan hälften var helt onödiga. Men när ett solklart rött kort ska utdelas då blir de ingenting. Oj oj oj lilla Markus. Våran egna Flávio gjorde matchens ända mål i 22 minuten, det var ett snyggt mål också. IFK'arna påstår dock att de ska vara fel men de har gråtit över mindre saker. De var ett bittert IFK som spelade, de syndes, många taskiga fällningar, knuffar och sparkar. Kenny Pavey hamnade i en fight, han och en IFK spelare klappade på varandra. Näe de var en ganska dyster match efter målet, många sura miner. IFK spelarna filmade en hel del tyvärr och så fort Kim Christensen fick bollen skreks de 'fuskare'. Måste bara säga att de var skönt att ha tillbaks Tomi Maanoja i mål igen, han har varit saknad.

Trotts den bitande kylan och dom bittra minerna så van vi faktiskt matchen även om dommaren aldrig ville blåsa av. Och ah vi är de bästa laget i Sverig, sug på den! Nu snuvade vi IFK på den tredje titeln i rad och spöade dom som vanlig 'ni som är från Göteborg, åker alltid hem med sorg' stackarna måste kännas illa.

Nu vann vi Allsvenskan, Svenska Cupen och Supercupen,
känns jävligt bra faktisk :) <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback