I <3 SL

Uppdatering ifrån det lila rummet med aik postern i fönstret. Dock har jag en kelsjuk katt i ansiktet så får bli en korttis. Jag hatar SL, jag HATAR SL. Jupp Pendeltågen har ALLTID signalfel! Jag blir nästan alltid försenad till skolan pga av dessa signal fel, då säger du säkert som många andra ''ta ett tidigare tåg då'' Och trotts mina protester om att jag inte kan beräkna innan om tåget ska bli fösenat eller inte tog jag och Linnéa idag ett tidigare tåg. Men det blir inställt och tåget vi brukar åka med (alltså de som går en halv timme senare) blir en timme försenat. De går alltså inte änns när man försöker. Sen när vi slutar skolan tog vi alla tre pendeltågs ungar (Jag, Linnéa och Anna) tvären till Årstaberg för att slippa trängseln på tc. Där är pendeltåget ca 15 min sent sen står de att all trafik från t-centralen och norr ut är inställd, snacka om att våra ögon blev stora när vi stog där ute i snö stormen och fick de beskedet. Men pendeln kom i alla fall men den åkte bara till tc, därifrån fick vi gå ner och ta tuben till sundby berg. de var som att åka tunelbana i japan, seriöst! Man stog som en packad sill på tuben, kännde hur luften blev dåligare och dåligare och klaustrofobin smög sig fram. Men när vi tillslut kom fram till pendeln i sumpan så gav jag upp för de var lika mycke folk där och så länge klarar jag inte att åka på de sättet så jag knallade ner till en pub som min pappa satt på med sina jobbar kompisar. Käkade mat och pluggade lite tills han var redo att köra bilen hem, de vart ju inte att vi åkte hem förrns halv 9 men de var de värt. Hoppas inte de är lika mycket krogel imårgon för då börjar jag halv 9.

Okej jag vet att nu i 'kväll' så berode kaoset på att en kille hade blivit påkörd i kalberg och de är självklart mycket tragiskt och jobbit men de har varit fel i flera veckor eller ah ända sen snön kom  ejentligen så jag får klaga utan att känna mig dum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback