life as it is

Oj oj, nu var det länge sedan det hände något här..
Så bered er på en lång uppdatering.


Skolan

Nu är de då dax för sportlov, känns super skönt att vara ledig. Förra veckan var dock inte mycket tid spenderad i skolan ändå eftersom SL hade väldigt mycket problem, vilket gjorde det nästan omöjligt att ta sig till skolan dom flästa dagarna. Sitter och väntar på att lärarna ska rätta klart våra vetenskapliga uppsattser. Vi har ett nytt projekt som är i full gång i Nutida konst och kultur och ideé historia. Nej kanske inte mina favorit ämnen, vi har knallat runt på moderna museét för att välja ett konstvärk, mitt val blev George Braque's värk La Roche-Guyon: le château eftersom det för mig såg ut precis som en död kanin. Har skrivit en analys vet dock inte hur bra den blev eftersom jag bara fick ner det till en sida istället för det rekomenderade antalet tre. Sen gör vi också en parafras där jag målar om den för att få andra att se min döda kanin. Dansen går segt vi måste snart vara klara med alla korografier till slut produktionen men de känns som om tiden rinner iväg lite för snabbt tyvärr.

Sociallt
den 16 februari var det dax för mys med bus Bella eftersom jag hade tandläkar tid, jo jag grät som en bäbis tror att jag skrämde tandläkaren till och med. Men jag hade inga hål och detta var min sissta gratis undersökning. Efter det gick vi hem till mig, käkade middag, åt semlor, chocklad, drack lite cider, tittade på SATC och färgade mitt hår (
som ni kanske sätt) Eftersom de tog så lång tid fick vi ha en session dagen efter hemma hos Bella också då vi lagade middag, tittade på OS och klippte mitt hår. Bella är en utmärkt hobby frisör :)

Så var det dax att knalla ner på Joar för första gången i år också, Laser fyllde år. Vilket firades nere på joar med mycke dricka, plock mat och lekar. Slutade väldigt oväntat men spontanitet är som bäst när man är ung. Dagen efter så jobbade jag på Joar med Nattis, de var lördagen innan löning och vädret var rent ut sagt för jävligt, ändå kom de folk, vart förvånad. Så det blev en hel helg på joar.

I tisdags åkte jag till bålsta och spelade d2 med bålsta grabbarna.. Åh de var länge sen, har saknat att spela dator spel på den nivån.

Onsdan åkte jag till Kista gallerian med päronen och käkade middag och gjorde lite shopping (inte för att de var planerat i min budjet men vad ska man göra) två linnen, en t-shirt, en klänning och ett par leggnings vart de.

På Torsdagen drog jag en super mysig sushi lunch med Syster min, de var super länge sedan vi gjorde de så de va härligt och gott. Men tiden gick lite för snabbt.

På fredagen gjorde jag lite mer shoping fast på second hand ;) Köpte ett par leggnings av Linnéa. I helgen är mina föräldrar borta på två olika håll hela helgen så jag måste ta mig tid och vara hemma och ta hand om tisse katterna. Men vi får se om de blir lite party ändå eller om jag tar mig tid och pluggar eller städar eller något annat tråkigt ;)

Nu när de mästa är uppdaterat så lovar jag att inte vänta så länge tills nästa gång :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback