melodifestivalen 2008

Så i kväll är det melodifestivalen, har jusst varit inne på svt's hemsida och snabbt lyssnat på refrengerna på dom tio bidragen (eftersom jag vägrar sitta och kolla på deltävlingarn som bara är ett kasst påhitt för att få in mer pengar). Så vi har alltså:

1. Charlotte Perrelli, en föredetting som försöker göra come back precis som Carola, kläderna är helt fel för hon skulle nog få lite fler poäng om hon hade lite mer kläder på sig och sen har vi låten "Hero" ja du vet inte riktigt vad jag ska säja men det stör mig att hon är svart vit i början..
2. Sibel, hum.. ännu en Idol tjej som inte blivit någonting riktigt som gör låten "That Is Where I'll go" lugn balad låt..
3.  Rongedal som förut var bakrunds sångare åt Trasan och Banane och då kallade sig Banan Flugorna dom stuttsar runt och sjunger låten "Just a Minute" men det är nog ingenting som blir nånting på riktigt.
4. Linda Bengtzing som har förstört sitt hår med en jätte ful frisyr men hon kör låten "Hur svårt kan det va" som konstigt nog låter nästan precis som alla hennes andra låtar.
5. Christer Sjögren, snälla ja orkar inte änns förklar mitt hat åt alla torra tanter som röstat honom till final, om inte hans utseende, röst eller stil gör det så är ju låten i botten "I Love Europe"  snälla Sverige säj bara Nej! Våga vägra denna gammla dansbands sångare.
6. Amy Diamond som säjs vara Sveriges svar på Britney Spears, jag trodde faktiskt att hon var för ung för att sjunga i melodifestivalen men hon kör iaf låten "Thank You" och jag vet faktiskt inte vad jag ska säja om denna låt men det är riktig schlager pop iaf.
7.  Sanna Nielsen, kommer väll också från idol eller fame eller likande och hon har försökt slå i melodifestivalen x antal gånger och nu försöker hon igen med låten "Empty Room" som är en tråkig smör balad.
8. Nordman, självklart så tycker ju jag att Nordman är grymma men om dom slår i melodifestivalen vet jag inte riktigt för att vinna när man sjunger på Svenska tror jag inte på och att översätta deras låt "I lågornas sken" till Engelska tror jag inte blir någon hitt, men dom har redan gett Sverige sin jul klapp med att slå ut Carola.
9. Frida ft. Headline, ja du Frida från i sommras tillsammans med nån kille så kör dom  "Upp o Hoppa" på lite skånska med någon slags rap? Nej ja vet inte alls men inte passar den in här iaf och det är inte alls någon vinnar låt.
10. BWO, ah det här är inte häller första gången som BWO försökt slå i melodifestivalen och inte häller i år så lyckas dom om låten "Lay Your Love On Me" inte räker som ett nej så gör väll ändå den löjliga korografin den sissta droppen för att inte lyffta luren på denna låt. 

Ja så det här är star fältet för i kväll, vi får ser hur det går, vad tror du?  

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha tyckte också dom sööög:)

2008-03-18 @ 20:32:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback