det blir aldrig som man tänkt sig

kanske man bara mår bra ibland
flyger runt på moln över stan, ibland
stuttsar och hoppar och leker med tiden
minns en förtappad gul anka förvirrad och bort glömd
som levde i en oförstående stad full av bruna ankor
ibland kanske ankan glömmer bort att hon är gul
ibland kanske hon inte bryr sig att hon är annorlunda och lite ful

Men om solen var rosa skulle himmlen va gul
om jag hade en cykel skulle jag cykla utan hjul
om vuxna var barn skulle allting va kul
när jag är med dig känner jag mig inte lika ful


ibland är himmlen bara grå
ibland är den full med snö
ibland går inget att förstå
ibland vill man bara dö

Men idag skiner solen på himmlen som inte finns
idag ser man stjärnor.
idag leker livet och inga problem vi minns
idag ser man stjärnor.

idag är man fjorton och glad som djur


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback