Peter Pan kom och rädda mig

Onsdag
Vakna, åka och hämta nyckarna till polarens nya lägenhet, åka och hämta extra flytt hjälp, åka till västerås och köpa nya möbler, åka till nya lägenheten, bygga ihop en bok hylla, bygga ihop en bok hylla till, äta flytt pizza, bygga ihop en säng ram. Jag lovar er att bygga ihop ikea möbler i mörkret med en kniv som skruv mejsel och mobil kameran som ända ljus inte är något man vill göra flera gånger. När mörkret laggt sig var vi nästan klara med flytten iaf och klockan 9 åkte vi och lämnade flytt hjälpen villket slutade i kaffe och kaka hos gammla svär föräldrar, mysig och roligt. Tillbaks och fortsätta lägga saker på rätt plats etc.

Torsdag
Skolan burjade kvart över 9, jag var där 8 för att prata med studievägledaren om min dysleksei. Hon var sjuk. Två koppar kaffe senare var jag iaf berädd för seminariumet. Efter detta blev det stan med en klass kompis, skrev in mig på Norrlands nation och i kåren. Såg framför mig hur middags pengarna flög iväg men intalade mig själv om att nudlar också är mat. Sen drog vi hem till min nya klass kompis som bjöd på bacon, ägg och bönor samt vin och ciggaretter på en solig ballkong, kan de bli bättre?
Sen tillbaks till lägenheten och inser att jag är sjuk, 24 timmars sjukan, feber trippar hela eftermiddagen, kvällen och natten.

Fredag
Vaknar sent bestämmer mig för att plugga lite och med hjälp av mina nya överstryknings pennor går de ganska bra, SCB rapporten gick att lus läsa. Sen blev de lite mer städande och de var i princip vad Fredag kvällen gick ut på. Att säda.

Lördag
Fortsätter städa och tittar på lite film. Kör grejer till tippen. Fram emot kvällen åker vi hem till mina föräldrar och hämtar kläder då jag insåg några dagar tidigare att jag inte har några sånna kvar. Åker till uppsala och tvättar. Yes tvättar en Lördag kväll.

Söndag
Städar, Går och handlar disk medel och kattsand för att kunna diska. Diskar och städar ännu mer. Åka till gammla lägenheten och städar ur den.

Usch börjar fundera på om jag faktiskt håller på att bli vuxen, städa en fredag, tvätta en lördag och diska en söndag. Detta kan inte vara hällsosamt. Behöver en redig kväll ute där jag kan bli för full och bevisa att jag inte är ett dugg vuxen. Vuxen usch vem vill bli de. Bestämmer mig genast för att jag aldrig mer ska tvätta en lördag kväll! Får se om denna veckan blir bättre om jag lyckas skaka av mig denna vuxen kännslan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback