So this is Christmas

Jul Lovet del 4 - Måndag 22/12
Sara J. fyller 18 år
Jul shoppa i Väsetrås med Lill - Elin [X]
Tjej kväll/middag med Sockret och Emma [X]

Upp vid 12 tiden för att åka med Lill-Elin, Dennis och Tony till Västerås för en sissta jul shopping. Och även tradition eftersom jag och Lill-Elin alltid åker och jul handlar tillsammans. Så Vi sprang runt lite överallt, Lill-Elin lyckades hitta dom sissta jul klapparna och sen var vi helt igång med att shoppa till oss själva. Det var inte meningen men släpp två tjejer i ett köp center så kan du ju gissa vad resultatet blir. Det blev en grön tunika, ett sett med lila underkläder och ett par benvärmare. Känndes att Lill-Elin känner mig då hon tagit med sig två mandariner och en flaska vatten eftersom hon antog att jag inte ätit frukost och därför skulle behöva få i mig nånting :) Sen tröttnade så klart Dennis och Tony så vi fick åka hem igen, men vi var glada med våra kassar med ny saker.

Sen var det tjej kväll med Sockret och Emma. Det blev hemma gjord middag bestående av någon slags stark kyckling röra inlagd i tortilias lite ost uppe på och så in i ugnen, självklart en stor grön sallad till och soada streamat vatten. Snacket gick om allt och ingenting, kedjerökte under fläkten emellan våra avsnitt av sex and the city. Sen lyckades vi ragga sjuss ner till Maxi (tack Kenny och Tor) så vi kunde köpa godis och ingredienser till marängswis. Så att vi kunde ha en riktig tjej kväll. Mer sex and the city. Sedan kom Jocke och S upp, så spelade vi lite spel, bla. Kampen mellan kvinna och man. Så körde vi ut dom igen och fortsatte kolla på sex and the city men efter ett tag fick vi nog och blev tvunga att byta till någonting annat, det blev Greas.

Jul Lovet del 5 - Tisdag 23/12
Nu var det alltså dan innan jul afton, i all hast för att som ska göras in i det sissta så färgade jag Sockrets hår, det skulle bara bli en aning mörkare med det blev svart lila, fast det blev snyggt, och snyggare med tiden också. Vi hade välldigt roligt under tiden och speciellt kul när jag hjälpte henne att sjölja ur håret villket bjöd på många skratt. Jag och S hade bestämt (eller jag hade bestämt för att jag är så nyfiken och älskar paket) att han och jag skulle byta julklappar vid tolvslaget. Och mycket riktigt en minut i tolv fick jag ett mejl, det måste varit den bästa jul klappen jag någonsin har fått. Ett årskortt på norra, alla hemma matcher, jag skulle inte behöva missa en ända hemma match, jag blev så jävla glad. Ännu gladare sen när han inte tyckt att det var nog utan även köpt sex and the city - shoobox (dvs. alla sesonger). Jag hade blivit glad över vad som hällst, men detta var helt underbart. så jag somnade otroligt nöjd den natten.

Jul Lovet del 6 - Onsdag 24/12
Lill-Elin fyller 18 år [X]
Jul Aftons firande hos Syster i sthlm [X]
Kompis Jul hos Nikol [X]

Kalle Anka kl 3, Julbord strax efter 4, Tomten ca kl halv 6 och sen paket ut delning. Jupp det var så det såg ut +allt mys då såklart. Massor med hemma gjort jul godis. Alla blev nog glada och nöjda. Men höjdpungten var nog när Nova öppnade sugrörs paketet. Hade fått ett litet tips om att Hon ville ha sugrör och en prutt kudde så jag och syrran gick ut och skaffade det. Sugrör i alla dess färger, och glädje tjutet hon gav i från sig när hon öppnade det var obetalbart. En liten tre årig tjej som blir så glad över sugrör, ah det var jätte kul. Själv var jag lite lessen då mina paket till mamma, pappa, syster och baltsar inte hade hunnit komma med posten än. Men men det var ingenting att göra åt saken, min andra systers paket hade iaf hunnit komma och det var ju skönt.

Sen var det dax för barnen att gå och lägga sig. Och vi andra började spela spel, det blev memori, hollywood och robo rally. I mitten av Hollywood partiet kom S, han såg väldigt förvånad ut och förstod inte riktigt hur man spelade, han var också med och spelade robo rally men det gick inte så bra. Men det kan ha att göra med att min syster alltid slår alla i det, överlägset.

Sen åkte jag och S till Nikol för kompis jul, dock hade Nikol lyckats dra därifårn och kvar var Felix, Joel och några till som jag inte visste villka det var. Men efter ett tag kom Chris och Ida så satt vi i köket och knäckte nötter och kedje rökte. Sen begav vi oss till donken. Har insätt att även om dom har natt öppet på donken så gör det mej ingenting då det bara finns fyra olika menyer att beställa då och det ända jag kunde äta var nuggets, och det var väll inte riktigt det jag vill ha. Men men, tillbaks till Nikol och då hade dom hunnit komma hem igen. Vet inte hur jag ska kunna förklara resten av den kvällen men gittarspelandes blev det och även om jag och S försökte gå och lägga oss i tid blev det ändå lite sent då dom andra hållit sig välldigt vakna, väldigt länge.

Jul Lovet del 7 - Torsdag 25/12
Vaknade upp hos Nikol och begav oss tillbaks till min Syster, där barnen gjorde stuttsbollar och byggde lego, vi spelade lite spel åt jul lunch och sedan begav vi oss hemåt. Nästan hemma kom vi på att vi skulle gå på bio, så vi ringde upp Bobin och Joanna för att kolla och dom ville hänga med och det ville dom såklart :) Vi drog upp till Bobin först och spelade lite GH innan vi begav oss till Västerås för att se på den svenska filmen ''Allt flyter''. Den var jätte rolig och det var skönt att göra någonting ojuligt och se på någonting ojuligt.

Jul Lovet del 8 - Fredag 26/12
Vaknade upp vill en otroligt rörig morgon, men det vart i alla fall jul lunch med min Farmor.

Kommentarer
Postat av: Sebastian

det blir lätt så när man har en så fin pojkvän under julafton :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback