what's new in town

Veckan  har varigt mildt sagt rörig, i måndags flyttades i stort sätt alla våra grejer från Enköping till Kungsängen. Dock missade vi att ta med micron och eftersom vi inte hade fått den nya kylen, frysen och spisen än var allt som matlagning hette helt off the table. Vi instalerade oss så gott vi kunde, åkte till IKEA och köpte en bokhylla, en garderåb och en snabb/billig badrums skåp lösning för att kunna få upp liiite mer av mina badrums grejer. Dock hade vi även glömt värktygen hemma i Enköping så mer än så vart det inte den dagen. Värktygen och Micron hämtade vi på Tisdagen, då vi även hämtade kissekatterna (Pepsi och Disel) av Sockret. Mitt rum vart genast mindre ensamt när det delades med två söta, livliga och mysiga katter. Ett kärt återseende. Vi tog även med oss min Syster till Kungsängen och på Onsdagen hjälptes hon och jag åt attt bygga ihop mina IKEA möbler som är super snygga och passar as bra in i mitt nya lila rum.

 
På Torsdagen åkte vi till kusin Hampus och hämtade min tv sen åkte vi till Enköping och medans Pappa och Farbror Patrik instalerade Kylen, Frysen och Spisen i Kungsängen instalerade jag mig på soffan hemma i Enköping eftersom missommar helgen skulle spenderas där med Sockret. Tog mig tid att titta på film och umgås med en gammal vän från gamla tider. Och på Fredagen blev det svensk missommar med regn, kyla, nubbe och vita party tält ute på landet. De bjöds också på Magnus Uggla, grillning och en tur på ett flak efter en gräsklippare. Då jag spenderade missommar med den utökade Lönholm familjen. På Lördagen åkte jag upp till Sockret och Tomaz, Jag och Sockret hade 2 l jordgubbar, en färsk annanas och lite andra frukter kvar som vi var sugna på att blanda drinkar med. Vi lagade middag som bestod av Köttfärsås och Spagetti, supergott och vitlökigt. Sedan vart det massor av prat över några drinkar, cigaretter och kortspel. Till maräng swichen tittade vi på ''Pojkarna i mitt liv'' och fälde tårar till den otroligt söta Cody Arens och självklart Drew Barrymore. När natten föll på och timmarna flög förbi midnatt var det dax att knata hemåt. Tillsammans med storasyster åt jag frukost beståendes av kalla panakor med plast burkar som tallrikar. Tittade på ''mamas boys'' och åkte sedan tillbaks till Kungsängen där den andra Stora systern med familj kom på besök för att kolla in den nya lyan. klappade katter och åt pizza, mys. Och nu i kväll har den stora nya tvn i vardags rummet kopplats in villket firades med att kolla på ''förortsungar''. Och sedan har jag bara myst med dem små svart vita sötnosarna som har en otrolig energi jusst nu och är alldeles för upptagna med att leka hej vilt istället för att sova men nu värkar dom lugna ner sig igen. Men som ni ser så har jag nu internett i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback