you're the get away car

Jul Lovet del 10 - Söndag 28/12 - Lördag 3/1
Åka ner till GBG [X]

Buss resan var inte det mysigaste gick inte så bra att sova och jag mådde väll inte prima så där men det är mitt eget fel. Åkte till Sthlm vid 12 och bussen gick vid 1, var framme i gbg halv 9. Skönt att komma av, få stå upp, få röka och få prata med någon som intesatt i andra änden av telefonen. Härligt att se Bias igen, var ju ett himmla bra tag sen senast, i maj om jag inte minns fel. Vi hoppade på spårvagnen och åkte ut till majorna. Hem till Bias där hans mamma, syster Maria och Marias pojkvän Henke väntade med mat. En super mysig familj är det som släpper in en på en gång. Vi hade väll lite problem med att hitta på maträtter då jag inte äter ko (och fisk, vilt, häst etc.) och Maria inte äter gris och Bias inte gillar grillad kyckling av någon helt absurd anledning. Men vi lyckades ändå väldigt bra, Bias mamma var en pärla som ställde sig och lagade tre olika typer av köttbullar, en satts med nöt färs, en med fläsk färs och en med bland färs. Det var så otroligt gott att äta kött bullar ska jag säga.

På kvällarna satt vi mäst upp vi fyra ungdommar så att säga och spelade GH - Tour, helt perfekt på fyra pers, en bas, en gittar, en på trummor och en sångare. Jävlar vad kul det var iaf och jag ska säga att jag sjöng en gång, Maria sjöng ingen gång så det var Bias och Henke som slogs om micken.

En dag/kväll åkte vi in till centrum för att träffa Anneli (Bias bästa kompis) det slutade i att vi satt på ett fik till stängnings dax, det var ett gammalt fik till att dömma av inrednigen, de hade ett rök rum också som skyllde rästen av fiket med något som liknade dusch dörrar. På en väldigt liten yta klämde alltså alla rökare in sig (eftersom alla var rök sugna samtidigt) Och även dom stackarna som inte rökte men var dom ända där som inte gjorde det följde också med. Det var så rökigt att ögonen tårades. Mycket värre än rök rummen på båtar. Fast jag ska inte klaga för det var väldigt skönt att slippa gå ut i kylan och röka. Sen promenderade jag, bias, annelie och mattias runt i gbg i natten innan vi skilldes åt på olika spårvagnar. Vi åkte även till Bollebygd två gånger, eftersom Bias och Marias pappa bor där. Jag har sagt det förr och jag säger det igen lilla Bollebygd är som Heby. Annars bestog dagarna mäst av att spela GH, mycket gh spelandes. Och jag blev besatt av att lära mig lösa en rubix rub, villket jag också tillslut klarade av att göra själv (otroligt stolt)

Fast kan ni tänka er hur man pratade efter den veckan, jag bodde alltså med två göteborgare, en småläning och en göteborgare/boråsare. Alla dessa dialekter, men jag älskar dialekter så mig gjorde det ingenting. Dom skrattade åt dom enköpings orden jag sa och jag skrattade åt dom orden som dom sa.

Sissta kvällen var också himmla rolig, vi satt upp och spelade förs gh såklart och sedan så det kan låta hemma hos oss (som är ett sällskapsspel). Och vi garvade något så otroligt! Det tog alldrig slut, jag brast ut i tårar flera gånger för att jag skrattade så mycket.

Ej klar

Kommentarer
Postat av: Tobias

Det lät som att du hade det trevligt, det var kul att höra :)

För det var tanken ^^

2009-01-13 @ 13:11:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback