always trying to keep it under control

Oj har varit så dålig på att skriva vad som händer i nuet så känner att det fan e dax nu. Skolan började igen i torsdags, och start projektet blev matte och ekonomi. Två nya matte lärare också eftersom allas våran Pål ska ta pappa ledgt denna termin :( Har bara träffat en av dessa matte lärare, den manliga. Stureplans bögen, lite hårt kanske men det var så synd att vi fått en dålig matte lärare nu eftersom i jusst matten så är dt så viktigt att ha en bra lärare. Denna kille är ung, förklarar otroligt dåligt och förstår inte vad man vill ha reda på när man frågar honom någonting. Så jag hoppas värkligen att vi får tillbaks Pål till matte C annars kommer det gå åt helvette. Men det var lite skönt att komma tillbaks till skolan iaf och få träffa Ash igen. Och ska bli skönt att komma igång och träna, trivsel vikten har börjat avslöja sig på min lilla mage.

I fredags blev livet lite kaotiskt men jag bor ju i Enköping så det var väll ingen surprise. Men mitt i allt kaos lyckades jag ändå ha en intressant kväll. Lördagen var det daggs för den efterlängtade tjej kvällen med Jennie. Det var vin provning och sex and the city som stod på menyn denna kväll. Vi öppnade med en australiensare vid namn Jacob's Creek, välldigt god var den. Sen blev det fransmannen Prins Oliver, vi kunde aldrig bestämma oss för om den var god eller inte för den hade en väldigt konstig eftersmak men det var det dåligaste vinet denna kväll iaf. Efter detta tog vi italienaren Lambrusco dell'Emilia, som helt oförväntat var ett moserande vin, korken åkte av med samma ljud som en champanie kork och det rykte precis så. Denna var förvånansvärt god och den kostade mindre en ett ciggaret paket. För att avsluta det hela blev det ett portugisiskt vin vid namn Gazela, även detta var bubbligt. Även det var också gott.


Under tiden så roade vi oss med att Färga Jennies hår, kolla på
Romeo + Juliet. Sen fylldes ju kvällen med massor av prat också om allt mellan himmel och jord det gick ifrån Killar till bäbisar till gammla vänner till nya vänner till ah allt som vi kunde tänkas behöva ventilera. Super mysigt.

Sen började klockan bli mycket och Freddie kom hem, så jag började röra mig bort och hem till nästa mysiga person. Där gick allting upp och ner men kaoset lyckades tillslut läggas på hyllan och jag råkade somna. Vaknade vid 7 tiden och insåg att jag behövde knata hem fort som fasiken. Blev lite tjafs på vägen men det får man nästan räkna med om man promt ska försöka prata seriöst med någon kl 7 på morgonen. Kom hem iaf och gick och la mig igen.

Kl 11 åkte jag med mina föräldrar till IKEA för att inhandla mina jul klappar, det blev så mycket som:
- Ett svart porslin sätt (tallrikar, skålar och ansetter)
- Bestik
- Små glas
- Stora glas
- Vin glas
- Is formar
- Köks redskaps sätt (Stekspade, slevar etc.)
- Kork/kapsyl öppnare
- Massor med galjar
- Massor med värme ljus i olika storlekar
- Värme ljus hållare
- En ram
(jag tror det var allt som inhandlades på IKEA, super nöjd iaf)

Sen köpte jag ett par skor också :) Kom hem och tittade på tv resten av dagen, S gjorde mig sällskap också i allt tv tittande. Sen drog vi upp till Jocke och kollade på film med honom och Emma, och Joanna, Bobin och Fredde fast dom kom efter filmen börjat och drog innan den slutat. Mästa dels satt jag och Emma under köks fläckten och pratade om helgens bravader.

Imårgon är det skola igen och tillbaks till dom vanliga tiderna,
05:30 Upp och åka in till sthlm
09:00 Första lektionen ''Projekt intro''
10:50 Matte B
13:30 Dans, konstig nog står det modernt på shemat men vi som går Street ska inte ha modernt men antar att det är pga brist av Street lärare. :(
15:15 Dans, Avstamp
16:30 Skolan slutar
17:07 Tåget går (eventuellt 17:37 om tvärbanan/tuben kroglar)
17:49 Hemma i Enköping igen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback