you've heard me saying that smoking was my only vice

igår blev en rörig men rolig dag, pluggade matte i skolan som vanligt. Så slutade vi vid 12 och jag behövde vara i sthlm till 19.30 då vi hade fått gratis biljetter till puplik repetitionen av My fair lady. Så hängde med Ash till sumpan för att möta upp hennes polare Vicky (och en till som jag inte kommer ihåg vad hon hette). Sen åkte vi in till centrum igen, mötte upp massor av hennes vänner vid plattan, gick och köpte en xl latte på Sandy's (som för övrigt gör den godaste chai latten i stan och den godaste latten) Vid 5 hade min syste slutat så då mötte hon upp mig där så käkade vi middag tillsammans på Fatoch(?), ah libanesisk snabb mat i alla fall, super gott. Satt och snackade skit, köpte skor ja ni vet allt sånt där som man gör :P Nej men det var jätte kul vi har nog aldrig riktigt varit själva på det sättet hon och jag så det ska värkligen göra om flera gånger :) Sen började klockan närma sig 7 så vi mötte upp Cornelia och rörde oss mot Oscars teatern där det kryllade av frysare. Där lämnade syster oss till alla andra och vi gick in.

My fair lady är alltså en musikal (på svenska) med bla. Tommy Körberg i en av huvudrollerna och jag kan inte hjälpa det men jag tycker bara inte om Tommy. I övrigt var den bra men så himmlans lång, den började 19.30 och var inte slut förrns vid 22.50 dom tyckte även att det var en bra idé att ha 25 minuters paus mitt i men men. Sissta sången kunde dom strykigt.

Så 22.50 slutade den dom sissta tågen hem till Enköping gick 23.07 eller 23.37 eftersom båda våra sl kort slutar gälla kl 7 på kvällen så gick vi till hö torget för att ta tunelbanan därifrån till T-centralen eftersom jag skulle med tåget och hon skulle åka hem. Vi skiljdes åt och jag gick för att vänta på 23.37 tåget eftersom 23.07 tåget redan gått, när jag kommer ut på peronen så ser jag att det inte finns en ända skyllt om detta tåg så jag tar upp min tåg tabell och ser till min fasa att 23.37 tåget bara går på Fredagar och Lördagar, försökte ringa Cornelia men hon prata i telefon så det gick inte att nå henne, så jag ringer till min Syster halv 12 på en vardag.. jo det känndes lite jobbit men fanns inte så många fler alternativ. Så åkte ut med röda linjen och hem till syster. Hon hade hunnit lägga ut en maddras och bädda åt mig innan jag han komma, super skönt :)

Vaknade dagen där på av att min systerson Tudor kommer in och börjar prata om dinosarier, drakar och förskoleklassen. Och när Baltsar ska lämna honom på förskolan så håller jag ett öga på Nova och Loke. Jag och Nova läser en tysk röknebok medans Loke går runt hela lägenheten och letar efter mamma och pappa. Han har blivit en riktig hejare på att gå nu det var han då inte senast jag träffade honom. Så kommer Baltsar tillbaks och klär på barnen och åker iväg igen och jag började inte förrns klockan 10 så hade super mycket tid, jag åt faktiskt frukost och sminkade mig lite mycket tid hade jag på mig. Sen åkte jag en helt annan skol väg, tuben till Liljeholmen och sen tvären därifrån till Mårtensdal, inte lika mycket byten alltså så det var skönt och det tog dryga halv timmen. Så skola från 10 till halv 1 sen tog jag en tur på stan med Ash igen för att sedan ta tåget hem till stilla lilla Enköping, tog det lite lungt hemma innan Pimen kom och hämtade mig eftersom vi lanar denna helg. Jag, Pimen, Bobin, Fredde och Joanna (fast hon beövde åka hem vid 8 idag men hon kommer imårrn efter hon har spelat matchen som vi ska åka och kolla på)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback