hard work, work

18 / 7
Skriver fortfarande från den lilla röda studan med vit målade knutar men i kväll är klockan 06:07 Jag har faktiskt sovit, sådär ungefär mellan 3 och halv 6 men sen vaknade jag. Idag har det regnat största delen av dagen så vi har mäst suttit inne och spelat. Framemot kvällen kom Kalle och Erik hit också och vart med och spelade,  då bla Jag och Kalle krossade Erik och Linus i pratmakarna. Så badade vi bastu och sen spelade ett parti Ticket to ride till så där halv 1. Fredrik andlände även idag så nu är vi 19 pers här ute, imårrn kommer Patrik, Hampus och Sigfrid också men då åker Farmor, Sara, Pu, Benjamin, Johannes och Rebecka så vi blir bara 16 vid matbordet. Men det gämnar ut sig eftersom det är margaretaspelen på lördag  och då kommer det ca 30 pers hit som ska vara med och leka. Himmlen är även nu alldeles kallt blå och dimman ligger över vattnet som ett tjockt täcke. Nu ska jag ge kudden ett till försök, klockan är 06:16 och Pyret säjer Godnatt


Somnade tyvärr aldrig om, inte änns en kvarts sömn till blev det.. Kollade på Aladin, Honey och sen spolade jag i Step up 1 och 2, Vid 7 så gick Baltsar och Loke upp men dom såg mig inte där jag satt i fönstret och kollade, något senare vaknade min mor och satte sig utanför mitt rum och läste en bok, hon såg mig inte häller men då upptäckte Loke och Baltsar mig så jag lekte lite tittut med Loke. Sen var det dax för frukost, och jag väntade på den där varma solen som dom alltid tjatar om att man missar när man sover länge men den kom aldrig. Vid 11 så började jag jobba, målade väggen idag. Blev även klar idag, effektiv som jag är. Blev väll en sammanlagt 13 h arbete då och det känns ju bra, för jobb = pengar och pengar är alltid skönt att ha. Vid halv 6 tiden på eftermiddagen så lyckades jag få någon timmes sömn i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback