Svartsjuka - Gulligt eller Farligt?

Svartsjuka, Svartsjuka är det något gulligt som värkligen bevisar att man bryr sig, eller är det bara något jobbigt kontrollbehov, vart går gränsen mellan jobbigt och gulligt? Man ska ju lita på sin partner varför är man så svartsjuk. Medans du själv kan sitta och säja hur oroligt du är när jag går ut med andra killar så tycker du det är helt lungt när du trippar runt med andra tjejer? Och Logiken finns vart? Är svartsjuka ett bevis på att man älskar någon? eller att man är egoistisk? Om jag inte vill att du rör en annan tjej, är det för myckt att fråga om? För jag skulle aldrig gå med på det själv. Men gränserna är väll samma för båda två, eller? Jag tycker själv att jag är en grymt svartsjuk person fast när jag ser omkring mej är jag värsta myran tillskillnad på vad som finns, asså folk som slänger på luren när deras pojkvänn säjer att dom äter med ett ex, eller killar som får agretipnsutbrott om deras flickvän träffar sina killkompisar. Ska det vara så? Får man inte umgås med folk från det andra könet om man är tillsammans med någon?  Svartsjuka kan driva folk tillvansinne, men samtidigt hur kul skulle det vara med en pojkvän som inte värkade bry sig alls? Svartsjuk eller inte så tycker jag ändå att man ska försöka kontrolera sig innan man förlorar det man känpar så hårt för att hålla i.
image22

All this indecision
All this independent strength
Still we've got our hearts on save
We've got our hearts on save

Someday when you're lonely
Sometime after all this bliss
Somewhere lost in emptiness
I hope you find this gift


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback